Cały czas do przodu...

Gdyby 12 miesięcy temu ktoś zapytał mnie czy oszczędzanie jest łatwe z całą pewnością odpowiedziałabym, że nie. Niejedna osoba zdziwiłaby się gdyby po usłyszeniu tej odpowiedzi skonfrontowałaby ją z odcinkami z mojej wypłaty. Myśląc o tym sama w dalszym ciągu nie wiem jak to możliwe, że oszczędzanie przychodziło mi z takim trudem. A jednak...

Dziś, zaglądając na moje pierwsze wpisy na tym blogu, na których obiecuję sobie oszczędzić minimum 300 zł miesięcznie, czytam z uśmiechem. Obecnie ta kwota jest dużo większa. Co się zmieniło? Przede wszystkim zaangażowałam w swoje plany męża. W końcu budżet domowy to dochody wszystkich osób, które się składają na gospodarstwo domowe. Poza tym obok planowania wydatków warto planować również oszczędzanie. Obecnie, w związku z powiększeniem się naszej rodziny, obu tych umiejętności uczę się od nowa. 

Pisząc o tym aż chce się zacytować słowa J. Krzynówka "Cały czas do przodu...". :-)

Komentarze

  1. Początki zawsze bywają najtrudniejsze...ten pierwszy raz...
    A później z górki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój blog jest inspiracją także dla mnie. Także staram się wciągnąć w oszczędzanie mojego męża... Niestety nie jest to łatwe.

    A przy okazji... Po raz kolejny widzę na Twoim blogu reklamę strony Kontomierz.pl - korzystałaś z tego może? Warto używać tego do oszczędzania?

    OdpowiedzUsuń
  3. @ matipl

    I to jest właśnie piękne jak już się z tej górki zbiega.

    @ anonimowy

    Cieszę się, że blog stał się dla Ciebie inspiracją. Wiem, że zaangażowanie drugiej połówki nie jest łatwe, ale warto próbować - w zespole zawsze łatwiej i szybciej o efekty.

    Jeśli natomiast pytasz o kontomierz to uważam tego typu narzędzia za bardzo przydatne, szczególnie dla osób które potrzebują lub chcą mieć swoje finanse w jednym miejscu. Ja używam po prostu excela a wydatki notuję raz na jakiś czas a nie co miesiąc. Staram się nie korzystać z płatnych narzędzi do organizacji finansów - jeśli interesują Cię podobne narzędzia to przejrzyj te: http://www.dobreprogramy.pl/Organizery-finansowe,Kategoria,Windows,111.html
    Miło mi że napisałaś. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli podzielisz się ze mną swoją opiną!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie polub 
blog Kobieta Zaradna Finansowo na Facebooku!