Bogatym Być, czyli Kobieta Zaradna Finansowo: 10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie produktywności kiedy odczuwasz zmęczenie

10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie produktywności kiedy odczuwasz zmęczenie

Czasem mam takie dni jak dziś, kiedy moja motywacja i chęć do działania mocno się obniża. Naturalne "zmęczenie" po świętach :) i niskie ciśnienie - tak dziś tłumaczę mój brak wydajności. No i są też poniedziałki (wszyscy je kochamy, prawda?), kiedy regularnie muszę mobilizować się do działania. I oczywiście wszystko jest w porządku jeśli akurat jesteśmy na urlopie, należy nam się przecież nieco luzu i  "nicnierobienia", gorzej jeśli akurat jesteśmy w pracy i trzeba jednak wykrzesać z siebie nieco dodatkowej energii, którą musimy spożytkować na coś więcej  niż ziewanie i picie kawy. ..

Jak zatem poradzić sobie z brakiem produktywności czy wydajności? Są na to sposoby! Nawet więcej niż jeden!!

1. Zrób listę wszystkich rzeczy do zrobienia i wybierz te najważniejsze, które muszą być zrobione i wykonaj je w pierwszej kolejności. Możesz je jeszcze dodatkowo oznaczyć według stopnia ważności.

Pamiętaj! Twoja produktywność jest najwyższa rano

 i spada wraz z upływem dnia.


2. Rób częste przerwy. Wystarczy kilka minut przerwy co około 50-60 minut. Naukowo udowodniono, że nawet krótka przerwa trwająca 30 sekund podnosi poziom produktywności o 13%!

3. Wyłącz powiadomienia (automatyczne odbieranie poczty), wycisz komórkę. Jak można pozostać skupionym na pracy jeśli ciągle rozpraszają nas sygnały nadchodzącej poczty, sygnały z komunikatorów czy smsy? Nie można! Zatem sprawdzaj telefon i pocztę rzadziej i skup sią na zadaniach.

4. Przeciągaj się i rozciągaj mięśnie. Takie rozciąganie - nawet wykonane w pozycji siedzącej :) - wzmaga zapotrzebowanie naszego organizmu na tlen, przekłada się to zatem na lepsze dotlenienie naszego organizmu i mózgu, co pobudza procesy myślenia.

5. Pij kawę z dodatkami, które dodatkowo poprawią Twoje możliwości poznawcze, np. z kilkoma kroplami oleju kokosowego. Od razu dodam, że używki typu alkohol pobudzają nasz organizm ale raczej nie dotyczy to produktywności.

6. Pij dużo wody. Odwodnienie jest jednym z głównych powodów zmęczenia. Uzupełnianie wody w organizmie jest zatem bardzo ważne i pozytywnie wpłynie na Twój poziom skupienia.

7. Pracuj na stojąco. Biurka do pracy na stojąco są coraz bardziej popularne a badania dowodzą, że osoby pracujące na stojąco doświadczają mniej stresu i znużenia. Jeśli nie masz biurka do pracy na stojąco możesz wykorzystać parapet lub blat wyższej szafki.

8. Słuchaj nieznanej muzyki, takiej której nie możesz zanucić czy zaśpiewać. Muzyka o umiarkowanej głośności wpływa na nasze dobre samopoczucie a zatem pośrednio również na naszą wydajność.

9. Pracuj przy oknie. Zalety pracy przy oknie to nieoceniony dostęp do pobudzającego światła dziennego oraz dostęp do świeżego powietrza, o ile możesz otworzyć okno oczywiście :)

10. Wykorzystaj działanie naturalnych olejków. Olejek miętowy świetnie pobudza wystarczy kilka kropli wetrzeć w nasze nadgarstki a intensywny zapach mięty na pewno Cię obudzi.


Niezależnie od tego czy zabrakło Ci czasu na sen, czy odczuwasz zmęczenie po weekendzie bądź świętach warto przetestować powyższe sposoby na obudzenie swojej aktywności. W końcu poniedziałek zdarza się średnio raz w tygodniu, prawda :) ?

Daj znać co u Ciebie działa najlepiej na pobudzenie aktywności!


Zapisz się na newsletter.
Wpisz adres email.




8 komentarzy:

  1. Świetne porady. Zmęczenie to często największy wróg człowieka pracującego. Niestety jak dopadnie tak trudno się go pozbyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Dlatego warto znać sposoby jak walczyć ze zmęczeniem :)

      Usuń
  2. W ostatnim czasie znużenie bardzo często mnie ogarnia. Mam nadzieję, że dzięki Twoim sposobom uda mi się choć w małym stopniu je wyeliminować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealny tekst na dzisiaj. Trzeba się jakoś pozbierać. Najpierw znajdę olej kokosowy do drugiej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi pomaga zasada tylko 5 minut. Czyli zacznij i pracuj 5 minut :) Wtedy przestaję odwlekać i po 5 minutach mimo wszystko ciągnę dalej. najtrudniejszy rozruch u mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tą muzyką to nie wiem... słyszałam o tym, że w skupieniu się pomaga słuchanie muzyki, którą już znamy..wspominał o tym kiedyś Włodek Markowicz w LS..

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli podzielisz się ze mną swoją opiną!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie polub 
blog Kobieta Zaradna Finansowo na Facebooku!