Jak tanio wyremontować pokój, czyli jak zamienić wenge na skandynawską biel

Dzisiejszy wpis będzie nieco inny niż wszystkie :) i choć nie jest to blog wnętrzarski to dziś parę słów o urządzaniu i przy okazji oszczędzaniu.

Mija 10 lat odkąd stałam się właścicielką własnego M.  Kiedy remontowaliśmy i urządzaliśmy mieszkanie bardzo modne były meble w kolorze wenge czyli bardzo ciemnego brązu. Uległam pokusie i wyposażyłam w meble o tym kolorze salon oraz kuchnię. Minęło nieco lat. Zmieniły się nieco nasze potrzeby i pojawiła się chęć rozjaśnienia naszego salonu. Jak to zrobić bez wielkiego budżetu?




Wielkim problemem przy wszelkiego rodzaju remontach jest dobre wykorzystanie naszych sprzętów. Jeśli jesteś osobą, która o te sprzęty dba to naturalnie szkoda będzie wyrzucić meble lub sofę, która doskonale spełnia swa funkcję i jest w dobrym lub bardzo dobrym stanie. Sztuką jest dopasować wszystko tak, aby wszystko "grało" kolorystycznie i stylistycznie. W tym tkwi całe "clue" przemiany, w dopasowaniu.

Kiedy próbowałam znaleźć jakieś inspiracje w Internecie z meblami w kolorze zbliżonym do moich to przyznaję, że poniosłam porażkę. Bo naprawdę bardzo wiele jest stron, które pokazują co i gdzie kupić a bardzo niewiele takich, które pokazują jak dobrze zmienić przestrzeń korzystając mebli, które już mamy dostępne. Kiedy zaglądam na popularne blogi wnętrzarskie okazuje się, że tam w ciągu ostatnich 5 lat  dwukrotnie wymieniano już sofę aby ją zgrać z resztą sprzętów. Każda blogerka ma idealne, białe, minimalistyczne biurko z Ikea i szary fotel. Wszyscy są świeżo po remoncie albo w trakcie :) więc jeśli nie jesteś remontowym guru i nie wymieniasz całego umeblowania co 5 lat sprawdź co możesz zrobić aby wprowadzić skandynawski dizajn do swojego wnętrza.

Wnętrza, w których mieszkamy są baaardzo ważne. Myślę, że istotne jest aby podkreślić ten fakt. Jak czuć się w nich dobrze muszą nam odpowiadać swoim rozkładem, funkcjonalnością i wygodą. Piękny wygląd wnętrza na pewno sprawi, że będziemy czuć się w nim dobrze, jak u siebie w domu.
Niezależnie od tego czy masz meble w niemodnym już kolorze, czy ich wygląd jest nieco demode są sposoby aby odmłodzić i odświeżyć wnętrze poprzez kilka zmian, z których wiele jest niskobudżetowych.

Moje założenia remontowe były następujące:
- nie wymieniam mebli
- nie wymieniam dużego skórzanego narożnika
- zostawiam dywan

Nawet jeśli nie macie dokładnej koncepcji jak mają wyglądać zmiany to poszukajcie w Internecie swoich inspiracji, stylu do którego chcecie nawiązać: kolorów, dodatków, tapet, oświetlenia.

Jak wygląda plan remontu w moim salonie?
1. Sprzątanie - usunęłam wszystkie zbędne sprzęty,  z których nie korzystałam - również w szafach i szafkach
2. Pozbyłam się jednego mebla - wielkiej, ciemnej dwudrzwiowej szafy
3. Usunęłam tapetę,  która zamocowana była na jednej ścianie
4. Zamiast tapety, położyłam na ścianie białą cegłę
5. Przemalowałam pokój z ciepłego na bardziej neutralny kolor
6. Wymieniłam firany
7. Kupiłam/uszyłam ozdobne poduszki
8. Wymieniłam obraz, a właściwie sama go namalowałam
9. Zmieniłam rozmieszczenie mebli.

To wszystkie punkty z mojego remontu. Efekt jest niezwykły mimo, że jeszcze nie wszystkie punkty zostały zrealizowane. Najważniejsze okazało się usunięcie szafy i montaż cegły oraz przestawienie mebli. Naprawdę było warto. Koszt całego remontu oscyluje w kwocie ok. 2000 zł, z czego 1200 zł to ściana z cegły.

Moje ulubione sposoby na tanią wnętrzarską przemianę to:
- sprzątanie :)
- zmiana koloru ścian
- przestawianie mebli
- malowanie i przerabianie mebli - zmiana koloru czy zamocowanie nóżek na przyciężkiej szafce mogą zdziałać cuda
- zmiana dodatków (tekstylia, bibeloty, ozdoby, obrazy) - w modzie jest DIY, więc korzystaj, może przy okazji odnajdziesz w sobie nowy talent
- zmiana żarówek (ciepłe/zimne światło)

A jakie są Twoje sposoby na odświeżenie wnętrza? Wolisz generalny remont czy wystarczą Ci niskobudżetowe zmiany? Daj znać w komentarzu.

Komentarze

  1. Mile widziane zdjecia z przemiany

    OdpowiedzUsuń
  2. też się spodziewałam zdjęć przed/po

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż. Przyznaję, że nie planowałam pokazywać " od kuchni", bo niestety nie mam zdjęć "przed". Biję się w pierś i obiecuję poprawę :)

      Usuń
  3. Ja osobiscie wole generalny remont, robie wszystko na nowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest dopasować remont do potrzeb. Ja też robię generalny remont kiedy jest on potrzebny ale czasem wystarczy kosmetyczna zmiana.

      Usuń
  4. Czasem wystarczy niewielka zmiana w pomieszczeniu a pokój wygląda jak nowy. Szkoda, że nie zrobiłaś zdjęć bo ciekawa jestem efektu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli podzielisz się ze mną swoją opiną!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie polub 
blog Kobieta Zaradna Finansowo na Facebooku!