Bogatym Być, czyli Kobieta Zaradna Finansowo: Jak pozbyć się niechcianych telefonów od telemarketerów szybko i skutecznie?

Jak pozbyć się niechcianych telefonów od telemarketerów szybko i skutecznie?

Marketerzy i telemarketerzy kiedyś doprowadzali mnie do szaleństwa, dzwoniąc, przekonując i próbując wcisnąć mi coś czego nie chcę i nie potrzebuję.

Od tego czasu wiele się zmieniło a ilość telefonów zmniejszyła się niemal do zera! Jak to zrobiłam? Jeśli też masz problem z niechcianymi rozmowami to jesteś w dobrym miejscu. Dziś bowiem przedstawię moje sprawdzone sposoby na pozbycie się takich niechcianych telefonów.

Kiedy spytałam Was ostatnio na moim Facebookowym profilu o to czy korzystacie z takich ofert to potwierdziły się tylko moje przypuszczenia, że warto o tym napisać, bo telefonów tego typu macie sporo, rozmowa jest właściwie jednostronna, a na końcu i tak odmawiacie.



W telemarketingu i telesprzedaży liczy się szybkość. Doradcy i sprzedawcy mają tylko chwilę żeby zainteresować nas swoją ofertą i spróbują dobić targu już w czasie pierwszego telefonu. Będą Cię przekonywać o wyjątkowości oferty, jej super cenie i krótkim czasie trwania oferty. Wszystko po to aby nas zainteresować i zachęcić do zakupu. A często niestety naciągnąć. Nie warto bawić się w uprzejmości typu: "wysłucham oferty a potem grzecznie odmówię".

Najlepiej grzecznie odmówić już na samym początku rozmowy, mamy do tego pełne prawo, bo to nasz czas i nasz numer telefonu.

Istotne jest JAK odmówić. Najgorszy scenariusz odmawiania to:

"Dziękuję, nie jestem zainteresowana ofertą"


To co my rozumiemy jako: "Dziękuję, nie jestem zainteresowana ofertą"
Marketer rozumie jako: "Dziękuję, tym razem nie jestem zainteresowana ofertą, ale może w przyszłości coś jednak od Pana kupię".

Czyli nie dziś, ale może jutro...

Możemy też odpowiedzieć "nie zgadzam się na nagrywanie rozmowy" w tych przypadkach kiedy jesteśmy informowani o nagrywaniu przychodzącej rozmowy - będzie to odpowiedź dobra, ale dla firmy dzwoniącej nie jest to jeszcze sygnał aby nie dzwonić w przyszłości a jedynie taki, że dzwoniący musi się rozłączyć, ale jutro ponownie może do nas zadzwonić.

Nie jest również dobrym pomysłem blokowanie numerów, bo każda firma ma ich naprawdę wiele i skazani będziemy na kolejne rozmowy przychodzące z innych numerów tej samej firmy.

Aby raz na zawsze zakończyć takie telefony trzeba użyć broni cięższego kalibru, czyli przepisów o przetwarzaniu danych osobowych.

Jak zrobić to dobrze?

Wszystkie duże firmy szkolą swoich marketerów i sprzedawców. Wiedzą oni, że np. jeśli nie zgadzamy się na nagrywanie rozmowy to muszą się rozłączyć. A zaklęcie, które działa najlepiej i skutecznie zmniejszy ilość telefonów z ofertami brzmi:


"Nie zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych

i proszę o usunięcie moich danych osobowych

z Państwa bazy danych"


Powtarzanie tego zaklęcia daje Wam gwarancję spokoju. A w przypadku tych bardziej upartych firm, które przepisów przestrzegać nie chcą warto:

- pytać skąd mają Wasz numer
- pytać o dane firmy dzwoniącej
- legitymować rozmówców z imienia i nazwiska
- zdecydowanie odmawiać wysłuchania oferty
- zgłaszać sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Warto też pamiętać, że jakakolwiek życzliwość i zainteresowanie ofertą wobec oferty takiej firmy, która łamie przepisy zawsze kończy się kolejnymi telefonami. Odmawiamy zdecydowanie i stanowczo.

Zapisz się na newsletter.
Wpisz adres email.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli podzielisz się ze mną swoją opiną!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie polub 
blog Kobieta Zaradna Finansowo na Facebooku!