Jak pozbyć się niechcianych telefonów od telemarketerów szybko i skutecznie?

Marketerzy i telemarketerzy kiedyś doprowadzali mnie do szaleństwa, dzwoniąc, przekonując i próbując wcisnąć mi coś czego nie chcę i nie potrzebuję.

Od tego czasu wiele się zmieniło a ilość telefonów zmniejszyła się niemal do zera! Jak to zrobiłam? Jeśli też masz problem z niechcianymi rozmowami to jesteś w dobrym miejscu. Dziś bowiem przedstawię moje sprawdzone sposoby na pozbycie się takich niechcianych telefonów.

Kiedy spytałam Was ostatnio na moim Facebookowym profilu o to czy korzystacie z takich ofert to potwierdziły się tylko moje przypuszczenia, że warto o tym napisać, bo telefonów tego typu macie sporo, rozmowa jest właściwie jednostronna, a na końcu i tak odmawiacie.



W telemarketingu i telesprzedaży liczy się szybkość. Doradcy i sprzedawcy mają tylko chwilę żeby zainteresować nas swoją ofertą i spróbują dobić targu już w czasie pierwszego telefonu. Będą Cię przekonywać o wyjątkowości oferty, jej super cenie i krótkim czasie trwania oferty. Wszystko po to aby nas zainteresować i zachęcić do zakupu. A często niestety naciągnąć. Nie warto bawić się w uprzejmości typu: "wysłucham oferty a potem grzecznie odmówię".

Najlepiej grzecznie odmówić już na samym początku rozmowy, mamy do tego pełne prawo, bo to nasz czas i nasz numer telefonu.

Istotne jest JAK odmówić. Najgorszy scenariusz odmawiania to:

"Dziękuję, nie jestem zainteresowana ofertą"


To co my rozumiemy jako: "Dziękuję, nie jestem zainteresowana ofertą"
Marketer rozumie jako: "Dziękuję, tym razem nie jestem zainteresowana ofertą, ale może w przyszłości coś jednak od Pana kupię".

Czyli nie dziś, ale może jutro...

Możemy też odpowiedzieć "nie zgadzam się na nagrywanie rozmowy" w tych przypadkach kiedy jesteśmy informowani o nagrywaniu przychodzącej rozmowy - będzie to odpowiedź dobra, ale dla firmy dzwoniącej nie jest to jeszcze sygnał aby nie dzwonić w przyszłości a jedynie taki, że dzwoniący musi się rozłączyć, ale jutro ponownie może do nas zadzwonić.

Nie jest również dobrym pomysłem blokowanie numerów, bo każda firma ma ich naprawdę wiele i skazani będziemy na kolejne rozmowy przychodzące z innych numerów tej samej firmy.

Aby raz na zawsze zakończyć takie telefony trzeba użyć broni cięższego kalibru, czyli przepisów o przetwarzaniu danych osobowych.

Jak zrobić to dobrze?

Wszystkie duże firmy szkolą swoich marketerów i sprzedawców. Wiedzą oni, że np. jeśli nie zgadzamy się na nagrywanie rozmowy to muszą się rozłączyć. A zaklęcie, które działa najlepiej i skutecznie zmniejszy ilość telefonów z ofertami brzmi:


"Nie zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych

i proszę o usunięcie moich danych osobowych

z Państwa bazy danych"


Powtarzanie tego zaklęcia daje Wam gwarancję spokoju. A w przypadku tych bardziej upartych firm, które przepisów przestrzegać nie chcą warto:

- pytać skąd mają Wasz numer
- pytać o dane firmy dzwoniącej
- legitymować rozmówców z imienia i nazwiska
- zdecydowanie odmawiać wysłuchania oferty
- zgłaszać sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Warto też pamiętać, że jakakolwiek życzliwość i zainteresowanie ofertą wobec oferty takiej firmy, która łamie przepisy zawsze kończy się kolejnymi telefonami. Odmawiamy zdecydowanie i stanowczo.

Zapisz się na newsletter.
Wpisz adres email.




Komentarze

  1. Właśnie ostatnio co raz więcej i więcej natrętnych telemarketerów z różnych firm.. dziękuje za fajne rady!

    OdpowiedzUsuń
  2. To działa na uczciwych. Na nieuczciwych nic nie działa. Kiedyś na pytanie skąd mają numer, odpowiedział: "od sekretarki"... niektórych poznaję już po głosie niestety...

    OdpowiedzUsuń
  3. O to to! Ostatnio nękała mnie bezczelna chwilówkowa firma-krzak, która była na tyle bezczelna, że miała na swojej stronie ...formularz reklamacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Gdyby numer był zarejestrowany na mnie sprawa byłaby w prokuraturze, ale niestety na straszeniu musiało się skończyć. A szkoda, bo chętnie do sądu bym poszedł (tak mi doradzili w UOKIK).

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, takie telefony są bardzo męczące i mogą dzwonić w najmniej odpowiednim momencie, dlatego dobrze, że radzisz jak się z tym uporać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio dzwonił do mnie telemarketer niby z ING z propozycją jakiegoś produktu finansowego. Zapytałam, skąd ma mój numer i zna imię i nazwisko, skoro nigdy nie korzystałam z usług ING. Udzielał wymijającej odpowiedzi. Na co odparłam, że rozumiem, że rozmowa jest nagrywana - odpowiedział ku mojemu zdziwieniu, że NIE! Zaczęłam ironizować, że to jakaś nowa jakość obsługi w ING w takim razie, skoro nie nagrywają i nie ewaluują rozmów swoich pracowników. Gość totalnie się pogubił, jakiś oszust, który podszywał się pod bank. Nakazałam skasowanie moich danych, powiedziałam, że nie życzę sobie dalszego kontaktu, w przeciwnym razie zgłoszę sprawę na policję. W sumie żałuję, że tego nie zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli podzielisz się ze mną swoją opiną!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie polub 
blog Kobieta Zaradna Finansowo na Facebooku!